Boxershorts verkopen trekt aan

Boxershortsmarkt

Volgens de Rabo bank trekt de markt voor boxershorts aan maar niet voor iedereen. De groei komt voornamelijk door de sterke groei van de online verkopen. Jaarlijkst stijgt dit met tien tot twaalf procent zo is de lezen in de dagelijkse standard.

De hardwerkende middenstanders in de kerkstraat of dorpstraat verdwijnen een na de ander uit het kleine en middel grote steden. En hier lijkt een versnelling in te zitten waarbij ook de grotere retailers het assortiment boxers niet verkocht krijgen. En dat klopt ook met het beeld die we de laatste jaren ook zien: verdwijnende grote warenhuizen (V&D) en single brand shops (bjorn borg).

Online zit in de lift. Op dit moment is het aandeel kleding verkopen online ten op zichte van fysieke winkesl 16%-84% en zal de komend jaren verder gaan veranderen ten guste van de online kleding verkopen. Voor ondergoed ligt nu al hoger: 17 procent.

Zoem je in op de premium boxershorts markt, dan is het percentage online veel hoger. Deze ligt al op 25 procent, maar dat hangt nauw samen met de definitie van premium. Al met al zijn de gniffelende internetnurds zijn de lachende derde.

 

 

 

http://www.dagelijksestandaard.nl/2016/07/forse-groei-van-de-online-boxershorts-verkopen/

Geef een reactie